gaten in de vloer
Vorige week de gaten in de vloer gemaakt voor de diverse doorvoeren. We hebben het aantal zo klein mogelijk gehouden maar kwamen toch op 4 doorvoeren. 1. doorvoer naar de afvalwatertank. (ca 4 cm, (en de sensordraad)). De tweede is een rechthoekig gat van ca 100 cm2 die onder in de “gaskast” komt. (verplicht in Duitsland, maar lijkt ons ook een goed idee. bij lekkage stroomt het gas naar het laagste punt (zwaarder dan lucht) en kan onder de auto ontsnappen. Dus geen verbinding met het personen deel.). 3e en 4e zijn 2 ventilatieopeningen die onder de verhoogde vloer van het bed/tafel uitkomen. Die truuk hebben we van onze eigen caravan. Door onder en boven enkle (kleine) niet afsluitbare openingen te maken is er altijd ventilatie, ook voor de stalling als de rest van de ramen en deuren dichtzit. (de roostertjes van de Wit bevatten horregaas). Alle gaten met novorex behandeld en daarna met tectyl (zwarte delen, binnen en buiten). Diederik heeft de hele onderkant nog es nagelopen en in de balken tectyl gebracht om elke kans op echte roest voor te zijn. [Stone chip, oversprayable van MOTIP. Beschermt goed tegen steenslag en is overschilderbaar. Slecht voor mens en milieu, "dus" heel goed tegen roest...]
De schoonwatertoevoer kan gebruikt worden door de schuifdeur te openen, dus geen gat erbij. De afvoer van het geplande minifonteintje in de “natte ruimte” loopt door de koof van de verhoogde vloer en komt dan in de auto al samen met de afvoer van de keuken.
We zijn nu even klaar aan de buitenkant (onder). Wel handig want het gaat vriezen en sneeuwen.. Zodra het weer het toelaat moeten we nog de gaten maken in de zijkant: 2x raampje, 1x gasafvoer en 1x electra aanvoer. Voorlopig gaan we met de binnenboel verder: hout voor de banken en bed. De doorvoerkoof en verhoogdevloer en de gaskast. Dan de wanden bij bed en plafond afwerken. En dan moet het weer een keer mooi weer worden. We hebben wel een kachel in de auto, dus dat is mede door de isolatie goed te doen.]